Aspria | Nieuwe Club Aspria Roosevelt

De bekroonde cluboperator Aspria breidt zijn collectie van Europese topclubs uit via de ontwikkeling van de voormalige Solvay Sports-site.

Na 10 jaar onzekerheid heeft de Raad van State afgelopen vrijdag de bouwvergunning van Aspria herbevestigd om het project 'Aspria Roosevelt' te kunnen ontwikkelen.

De Aspria Group, mede opgericht door zijn CEO, Brian Morris, heeft zorgvuldig samengewerkt met alle betrokken overheden en heeft de nodige toestemming gekregen om de bouw van zijn 4de club in de Brusselse regio, in het hart van de historische en beschermde Solvay Sports-site, uit te voeren. Deze nieuwe club, gelegen op Péroulaan 80, die gewijd is aan families, zal zich aansluiten bij de huidige Aspria-collectie van 8 prestigieuze clubs die verspreid zijn over België, Duitsland en Italië en hun 9 partnerclubs over de hele wereld.

Story image

Net als de sanering van de site Royal La Rasante in 2005 bereidt de Aspria Groep zich opnieuw voor op de gevoelige ontwikkeling van de voormalige Solvay Sports club op een site van 4,2 uur, die een uitzonderlijk arboretum heeft dat zorgvuldig zal worden bewaard. Deze renovatie zal van de site een exclusief centrum voor sport en welzijn maken en zorgen voor het behoud en de bescherming op lange termijn van een historisch landschap en gebouw van bijzonder belang dat geïnspireerd is op de ontwerpen van de Brussels Expo van 1958.

De bijzondere ecologische voetafdruk zal deel uitmaken van een ontwikkeling die bijna 8 jaar lang de grootste van Aspria zal zijn en waarin veel van de nieuwste initiatieven voor duurzame ontwikkelingen zullen worden opgenomen. Brian Morris verklaarde: "Hoewel het lang heeft geduurd om alle belangen op één lijn te krijgen, ben ik blij dat al ons harde werk en zorgvuldig overleg met de relevante autoriteiten tot aan de Raad van State succesvol is geweest en dat we eindelijk kunnen gaan investeren in het creëren van eersteklas faciliteiten en het genereren van waardevolle banen voor de lokale economie". Miguel van Ackere (GM van Aspria Louizalaan en een ontwikkelingscollega van de heer Morris) voegde hieraan toe, "we hebben de afgelopen 10 jaar hard geprobeerd om de talrijke versies van de plannen aan te passen en te wijzigen om de meerderheid van de buren te plezieren. De toekomstige Aspria Roosevelt zou later dit jaar moeten beginnen te bouwen met een opening volgend jaar".

De plannen van de nieuwe club zijn ontworpen door de toonaangevende Belgische architecten, Altiplan, en zullen een van de meest exclusieve en uitgebreide club in Europa zijn die haar leden een uitgebreid aanbod met verschillende diensten biedt:

-       Geavanceerde fitnessfaciliteiten en groepslessen
-       Binnen en buiten sporten
-       Binnen en buiten zwembaden
-       Joggingbaan
-       Solarium met speciaal zwembad (inclusief één op het dak)
-       Restaurant en meeting faciliteiten
-       Lounge en ontspanningsruimtes
-       Spa-behandelingen en -zones
-       “Aspria Academy”: Aspria's activiteitenprogramma's en faciliteiten voor al haar junior leden (onder 18 jaar).

Overal in Europa voorziet een Aspria haar leden en hun familie van de allerbeste infrastructuur, ultramoderne sportfaciliteiten, de uitgebreide expertise van haar instructeurs, maar ook van ontspanningsruimtes en een prachtig kuuroord. Met dit alles tot hun beschikking kunnen de leden van Aspria genieten van een unieke welzijns- en horeca-ervaring, in een volledig exclusieve omgeving.

ENKELE CIJFERS

- Het zou meer dan 100 directe en indirecte banen moeten creëren.
- Het zal ongeveer 15 maanden werk vergen om het project af te ronden.
- Het bedienen van een ledengemeenschap van zo'n 5.000 volwassenen en jongeren.

Communiqué de presse disponible ci-dessous :

Persdossier Aspria Roosevelt NL 200211- ASP999- CP Aspria Roosevelt NL.pdf - 476 KB

Emilie Mandoux
Emilie Mandoux PR Consultant, top secret communication
About Aspria

Aspria is a label of 3 members' clubs for culture, business, sport and well-being in Belgium. Aspria currently provides services to adults and children members in addition to overnight guests and day spa visitors